söndag 26 januari 2014

Vecka 4

Vecka 5

Vi har börjat vara mer och mer uppe i textilslöjdssalen på Eftistid vilket är jätteroligt. Barnen fördjupar sig i bla textiltryck, sömnad och målning. Det var ju mitt mål att vi skulle använda dessa rum även på Eftis. Nu hoppas jag att det ska bli än mer aktivitet där uppe och jag ska bal köpa in mer fleece då det blivit en fluga att sy mössor och annat.





Näset-UteFriluftsEftis.
På tisdagen och onsdagen gick vi till Näset och Apotekarängen för utelek. Det är härliga bilder på glada barn som tillsammans åker nedför backen. Ibland behöver man få vila och bara sitta en stund också eller leka affär i snön. Det är så roligt att se årskurs 2-5 ha kul tillsammans.

















Brottning.
Jag och Leoparderna har gått till Mariefredssskolan och fått introduktion i brottning. Här följer bilder från den senaste veckans övning. Vi kommer erbjuda alla klasser på Klubben två gånger "prova på" sedan får man fortsätta om man vill under Eftistid torsdagar 15.00-16.00 eller gå dit på deras ordinarie träningar tisdagar och torsdagar.






Tack för ännu en händelserik vecka!
Nästa vecka är Jonathans sista, vilket jag tycker är väldigt tråkigt. Han ska gå vidare med egna projekt och vi önskar honom allt gott och välkomnar honom tillbaka om han skulle ångra sig:) 
Men så ser jag fram emot att få lära känna och arbeta med Claudia som börjar hos oss på måndag.


Mvh Marta och de andra på Klubben. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar