fredag 30 september 2011

Vecka 39

Hej!

Finns det någon mer inspirerande än att själv få skapa och ta in kunskap samtidigt!
Detta har jag, Marta Hårdstedt och Maria (delfin) Innerfors fått lyckan att få göra.

Denna veckas blogg vill jag ägna åt den kurs som jag och Maria avslutade förra helgen:
Slöjdklubbshandledare.
Denna går i Hemslöjdens regi och vi har varit fem helger i Västerås och deltagit i deras kurs.

Slöjdklubbar är någonting som sker inom föreningslivet och är oftast en ideel verksamhet. Jag föll för konceptet och nu är jag och Maria legitimerade handledare. Vi kommer under/efter höstlovet dra i gång vår Slöjdklubb på Gripsholmsskolan. Barnen kommer först få prova på slöjdklubben klass för klass och sedan är det ett av valen under aktivitets dagarna. I slöjdklubben är både textil och träslöjd lika förekommande, helst ska man kunna blanda de båda teknikerna i föremålen.

Här följer bilder från våra kurs dagar. Under nästa vecka ställer vi i matsalen ut det vi fick göra under dessa helger för att inspirera barnen.
Vi ser verkligen fram emot att få en egen slöjdklubb!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar