fredag 20 januari 2012

Vecka 3

Vi börjar veckans blogg med ett par fina killar!
Fullt ös på utklädning och lek med rånare, pengar och bank.



När jag och Maria I gick vår slöjdhandledarutbildning fick vi göra kransar av björnmossa. Den mossan som blev över tog jag hand om och den har legat i en frys. Nu tinade vi den och så visade jag hur man kan binda kransar, det luktar skog i hela verkstaden.
Björnmossan är otroligt vacker och svår att hitta i så här långa exemplar.
Först lägger man den i buntar om 10-15 i varje mellan tidningspappers lager.

Sedan virar/binder man den runt en tjock ståltråd. Här är Roberts fina krans.

Här har det byggt ett lekland för petshops djur, en fantastisk skapelse.


Denna vecka har vi gått till Hjorthagen det var länge sedan vi var där och lekte på Eftis.
Barnen leker så fantastiskt bra, de har sådan fantasi och jag vill verkligen att de ska få behålla och utveckla denna förmåga.
Här en del bilder från när Tigrar, Leoparder och 2-3-4:or var där.
Eftis har nu fått en egen kamera så nu kan vi få bilder från alla grupper och bättre kvalitet.





Det här glada gänget har gjort snöskulpturer. Vernissage följer:


En mus, ekorre och räv.....

En spis.

Ser fram emot vad nästa vecka har att erbjuda, skridsko åkning vet jag.....
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar